FORENINGSPORTAL Foreninger i Hammerfest

Kvalsund Bygdelag

Bygdelag/velforening og ungdomslag

KBL skal jobbe for bolyst og  trivsel i Kvalsund. Dette innebærer blant annet og jobbe opp mot kommunen i ulike spørsmål som gjelder Kvalsund. Stimulere til dugnadsarbeid, arrangere/være delaktig i sosiale aktiviter og arrangemenet, samarbeide med andre lag og foreninger. Etc

Kvalsund Sportsfiskeforening KVSFF

Friluftsliv og natur

Foreningen forpakter den anadrome del av Kvalsundvassdraget og Brennsvikvassdraget der Finnmarkseiendommen (FeFo) er grunneier. Foreningen administrerer også fisket for Hammerfest kommune, der kommunens eiendom grenser til Kvalsundelva, og for annen privat grunneier.

Norwegian Whale Reserve

Landbruk, skogbruk, dyr og fugler

NWR har som formål å opprette et reservat i Norge, hvor hvaler som tidligere har vært i fangenskap skal kunne rehabiliteres etter prinsippet om "Rescue, Rehabilitate, Research & Release". NWR vil også ha forskning som formål, spesielt forskning på best practice innen rehabilitering og forskning på økt miljøbevissthet.

Nyttige lenker

Sosiale media